søndag den 28. december 2014

Velkommen igen Guds engle små

Denne fine, strikkede engel fik jeg i julegave af min norske svigerinde, der havde købt den på en julemesse i Norge. Den blev jeg virkelig glad for! Ikke nok med at jeg er glad for strikket julepynt, men engle til jul betyder noget helt særligt for mig. Jeg har dem både i glas, porcelæn, keramik, papir, halm og nu også i uld. Nogle hænger der hele året, for det er trods alt ikke kun til jul der findes engle, men nogle passer finest til julen (især dem der hænger på træet), og så skal det selvfølgelig også kunne mærkes når det er jul.

Det fik mig så til at finde mit kit frem fra Kastaniestrik, så nu hygger jeg mig i mellemjulen med at strikke flere engle. Jeg er spændt på hvor mange det bliver til og hvor store de bliver efter en tur i vaskemaskinen.


Velkommen igen, Guds engle små,
fra høje Himmel-sale,
med dejlige solskinsklæder på,
i jordens skyggedale!
Trods klingrende frost godt år I spå
for fugl og sæd i dvale.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar