søndag den 1. februar 2015

Forlæns og baglæns

Halldóra vil ikke som jeg vil! Eller også kan min hjerne bare ikke læse diagrammet fra begge sider, når nu man ikke kan se hvad man strikker. Helt anderledes er det med flerfarvet strik. Uanset om man læser diagrammet nedefra, forfra, baglæns, fra højre eller venstre, så kan man altid se hvor man er kommet til. Det gælder slet ikke hulmønstre, eller også skal man have strikket så langt, som jeg aldrig før har strikket i dobbeltsidet hulmønster. Men... nu er jeg i gang, og ved hjælp af markører mellem hver gentagelse, bruger jeg knap så lang tid på at strikke baglæns (imens jeg tæller forlæns). En ting er sikkert; jeg kommer ikke til at gå med det fine sjal i denne vinter.



Fint skal det i hvert fald nok blive. Det synes jeg allerede man kan ane med lidt blitz, selvom det først skal strækkes for at komme til sin ret.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar