fredag den 18. december 2015

Øv, men pyt!



Nu er jeg godt i gang med bærestykket på Pistacie, og er startet på vendepindene til hals. Men det skriger! I hvert fald i mine øjne. Mønstret er ikke symetrisk omkring indtag, faktisk er det noget juks. Jeg har læst opskriften igennem igen og igen, men har fulgt den slavisk. Det ser derimod ud til, at man ikke skal forskyde mønstret ved start på ærmet - som der står i opskriften, men i stedet starte mønstret på ærmet, samme sted som på kroppen. Udtagningerne skaber nemlig forskydningen.

Det er ikke noteret som rettelse på Annette Danielsens hjemmeside, så måske er der en anden forklaring.


Uanset ser det rodet ud, når mønstret bliver "knækket" af indtagene. Men havde det bare været ensartet som på billedet her, havde det i det mindste set ud som om, det var med vilje.

Øv, men pyt! Jeg strikker i hvert fald ikke to ærmer om. Nu håber jeg bare at den kommer til at passe.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar