torsdag den 19. maj 2016

Baby pige

Jeg fik sendt en kuffert af sted med pigestrik. Næsten samme slags som sidst, bare i pigefarver. Billedet er taget lidt på skrå, og proportionerne passer ikke helt. Faktisk er det den rosa trøje, der er mindst.

Trøjen er så lækker blød i Engleuld, og de små futter sidder rigtig godt på fusserne - har jeg fået refereret. Dem skriver jeg mere om en af dagene.

Trøjen her, havde jeg først strikket i samme mønster som i drengetrøjen - bare med huller hele vejen. Men den trak så skævt, at jeg trævlede den op, og strikkede i stedet denne model, som jeg før har strikket i lyseblå. Denne gang havde jeg dog bedre styr på, hvilken side knapperne skal sidde i. Garnet er Pima fra CaMaRose.

Senere fik jeg det gode råd af moster: for at tætte hulmønstre ikke skal trække skævt, skal man slå om pinden forskellig vej hver anden gang. Det må komme an på en prøve...



2 kommentarer:

  1. Sikke flittig du er! Hvor ER det dog bare en heldig pige...

    SvarSlet
    Svar
    1. Og jeg er heldig at have to små lækre babyer at strikke til :):)

      Slet