fredag den 23. september 2016

Flise-strik

Som dem der følger mit strikketøj på Instagram har opdaget, er jeg kommet godt i gang med at strikke Delft fra Filcolana. Delft er en by i Holland der lægger navn til de hollandske fliser. Det passer meget godt til mit farvevalg, med det mørkeblå mønster på hvid baggrund.

Jeg er ikke så pjattet med at klippe i mit strikketøj - tanken er nok den største forhindring, men i hvert fald strikker jeg frem og tilbage. Heldigvis har jeg ikke noget imod at strikke vrang, og at strikke mønsterstrik på vrangsiden, går fint med lidt øvelse. I hvert fald så længe at mønstret er nemt at tælle, for man kan ikke rigtig se fra vrangsiden, hvor i mønstret man er.

Det bliver en varm og let trøje til den kolde tid ♥ hvis jeg lige får strikket lidt mere...

2 kommentarer:

  1. Hold nu op, den er fin! Har ikke lige hørt om det mønster før, så tak for tippet!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er et fint mønster ♥ - jeg blev ret overrasket hvor pænt det tager sig ud, selvom det er strikket i tyndt garn.

      Slet