tirsdag den 17. januar 2017

Baby bror

Årets første strikkeprojekt blev denne lille baby sweater (eller genser), strikket efter et billede af min bror i 60'erne. Min mor har strikket den, og det var sjovt at strikke efter! Mange ting kan jeg huske at hun gik op i; som den ombukkede kant i halsen. Hun syntes ikke det var pænt, bare at lukke af. Halskanten er ikke ret høj på den lille sweater, men det holder alligevel pænt faconen.

En skøn detalje er den hæklede knapkant. 5 knapper var lige rigeligt nok, tænkte jeg, men det blev faktisk rigtig fint. Ingen bulet kant på skulderen her. Ofte bliver knapkanterne noget kluntet noget, når de bliver strikket i rib som kant på en trøje. Mor hæklede altid skulderkanten på baby sweatre - endda på de meget små, som hun strikkede til min dukke. Der var hovedet jo noget større i proportion, så der kom knapper i begge sider.
Meget nemmere, meget pænere, meget hyggeligere at strikke som mor ♥

Den er strikket i Engleuld på pinde 3, og de små perlemorsknapper er fra Stof og Stil.

2 kommentarer:

  1. Den er virkelig blevet fin! Ret godt strikket efter et billede og dejligt at der er så mange minder i den!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, det er ret hyggeligt at strikke med minder og nostalgi.

      Slet