onsdag den 30. august 2017

Nordisk sommer

Det har været et koldt forår og en grå sommer, uden blog og meget overskud. Skulderen har drillet, så at sidde med mus og PC, har været temmelig begrænset. Strikketøjet kunne jeg nu ikke undvære! Det har været lidt af min daglige træning - men med mange pauser.
Nu bliver det forhåbentlig bedre! Både med vejret, skulderen, humøret og flere opdateringer på bloggen.

I Maj fik jeg strikket Vårsockan. Det var faktisk ret heldigt, for jeg har brugt uldne sokker hele sommeren, og de fleste af mine var slidt op. Sokkerne er strikket i Arwetta på pinde 2½. Her er en fin beskrivelse af hvordan man slår op og strikker en flettet kant. Jeg slog masker op til største størrelse og tog 8 masker ind efter mønstret på skaftet. Så kan jeg både få dem på, og beholde dem på.

Vi var dog heldige med sommervejret i Sverige, hvor vi fik hele 3 varme dage på en uge og en hel del sol. Men langt inde i den svenske skov, bliver det altså koldt om natten. Det var virkelig rart, at jeg havde strikket længere skafter på sokkerne!

Mit svenske souvenir blev disse to strikkebøger, med gamle svenske mønstre. Der er mange fine ting, som jeg glæder mig til at strikke ♥ Maja Karlsson som har designet Vårsockan, er forfatter til den ene bog.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar