onsdag den 24. december 2014

På med vanten og Glædelig Jul

I fredags begyndte jeg optimistisk på en julegave mere, selvom jeg allerede strikkede på et par strømper, der også skulle nå at blive færdig til juleaften. Vanterne her er Rasken 2 fra Vantboken af Solveig Larsson. De er strikket i islandske Léttlopí, så de er supervarme, hvis nu vi skulle få lidt frost og vintervejr.

Men jeg nåede det! I eftermiddags fik jeg hæftet enderne og pakket vanterne fint ind; først i cellofan, så ser det ud af lidt mere.


Jeg har også nået at koge rødkål a la Camilla Plum, grød til ris a la manden og endda min egen kirsebærsauce med appelsinsaft, vanilje, kanel og sirup. Ja altså, foruden at stege and og flæskesteg, røre i sovsen, de brunede kartofler, rødkålen og julekålen på samme tid (nej, jeg har ikke 4 arme), samt sørge for gæster, en madglad hund og en forventningsfuld 9-årig. Og... så gik det hele bare så godt. Sværen blev oven i købet sprød denne gang, juhu!

Det har været en dejlig juleaften. Alle har været glade for de gaver man har fået, og har nydt at se de andre pakke ud og glædes med dem. Hvor er det skønt at kunne hygge sig med gaver på den måde. Det har ikke været store og vildt dyre ting. Nogle har været hjemmelavede, eller købt på en rejse, hvor man lige kom til at tænke på en der skal have en gave til jul. Tanken om at glæde andre er noget af det mest ægte og næstekærlige. Det er vel det man kalder den sande juleglæde, og er i virkeligheden den bedste gave.
GLÆDELIG JUL ♥


Ingen kommentarer:

Send en kommentar