torsdag den 5. marts 2015

Påske hele året

"Påske hele året" er en bog af Arne og Carlos jeg elsker at kigge i - hele året. Den er fuld af leg og sjovt påskestrik. Jeg er vild med de strikkede påskeæg (ligesom julekuglerne), men er bestemt ikke vild med 3-trådet strik i samme omgang. Så jeg broderer i stedet den 3. tråd på bagefter; det har jeg heldigvis ikke noget imod. Faktisk kan jeg godt lide at brodere, og hjertet her tager ikke lang tid. Udfordringen er at brodere det på et æg, hvor det ikke er så let at komme til bagsiden. Derfor vælger jeg at gøre det, inden at ægget er strikket færdigt; også selvom der sidder fire pinde i vejen.

Det er blevet tidligt forår, og siden februar gik med så meget andet, nåede jeg ikke at få malet fuglekasserne (ikke fordi jeg gør det hver vinter, men de trænger!). Fuglene er allerede kulrede, og lillepigen har lavet det lækreste fuglefoder i skolen og lagt til dem, så jeg må nok se i øjnene, at de "rustikke" fuglekasser bare skal have lov til at se sådan ud lidt endnu.

Æggene strikker jeg i Finullgarn fra Rauma, selvom dem i bogen er strikket i noget andet. Finullgarn har jeg nemlig en del af i strikkekurven, og jeg kan bedst lide at bruge noget jeg har på lager eller rester af, til at strikke sådanne små pynteting. Men de bliver ikke mindre fine af den grund, hvis altså man kan lide det uldne look.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar