onsdag den 24. september 2014

3 mdr. til juleaften


 Img_3954_small2

 24. september rimer på 24. december... der er kun 3 mdr. til juleaften! Så nu må vi godt tage hul på juleforberedelserne - bare lidt.

Jeg har fundet denne opskrift på en stjerneguirlande. Det er en fin måde at bruge sine garnrester på.

Jeg er allerede gået i gang og stjernen er strikket i vendestrik, en meget enkel opskrift. Der kan blive nogle fine stjerne ud af mine alpaka garnrester. Dog vil jeg strikke dem på lidt tykkere pinde, så man bedre ser strukturen i stjernen.









2 kommentarer:

  1. Jeg er helt pjattet med den. Hvor er det bare en sød idé. Hvilken str. pind skal bruges?

    SvarSlet
    Svar
    1. Stjernen er strikket på pinde 2½ og tykkere pinde duede ikke, med mindre jeg brugte dobbelt tråd. Men det blev lige så alpaka-plysset ;) Nu har jeg strikket nogle i strømpegarn, dem skal vise billede af snart.
      Størrelsen af stjernen kommer til at variere efter garn. Brug mindste pindestørrelse af vejledende på banderolen - eller et ½ nr. mindre. Stjernen skal helst være lidt fast for at bruges til ophæng.

      Slet