søndag den 21. september 2014

Langstrømpe

Strømpen er ved at få den rigtige længde, med indtagning under læggen. Mønstret strikker jeg over 5 pinde i stedet for 4, da hulrækkerne ellers bliver for tætte. Sikkert fordi jeg strikker det i Arwetta Classic (Filcolana) i stedet for Strong/Cash Sock (Gepard), som opskriften er lavet til. Jeg har tidligere strikket strømperne i Cash Sock. Mønsteret var virkelig fint, men strømperne blev hurtigt nulrede og kedelige. Derfor prøver jeg med Arwetta i stedet, det plejer at holde rigtig godt.

Opskriften på strømper med hulmønster er fra Uldstedet.

Jeg har også strikket dem i en mindre størrelse til lillepigen. Her kan man se hvor fint mønsteret blev i Cash Sock. De var fantastisk bløde, men gjorde sig bedst som natsokker.

2 kommentarer:

  1. De er super skønne. Jeg er vild med farven. God arbejdslyst

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, jeg er også ret godt tilfreds - både med farve, mønster og kvalitet :)

      Slet