onsdag den 8. oktober 2014

Einband

Da min mand for et par år siden var i Island, havde han en ordre med hjemmefra på einband til en bluse, samt en opskrift hvis han kunne finde den. Det mente han dog ikke at han kunne, men garnet fandt han da. Af bare henrykkelse fik jeg travlt med at finde opskriften på nettet, hvilket fik ham til at hive en pose mere frem. Han HAVDE faktisk købt opskriften og mere garn, men ville have gemt det til julegave. Ak, ak... så fik jeg julegaven i oktober. Jeg må lære at styre min begejstring til en anden gang.


Jeg fik strikket frjáls som garnet var bestilt til og jeg har stadig garn til to mere... Den er dejlig lun, selvom den er så let og luftig. Islandsk uld har det med at krasse, men jeg kan holde til det. Faktisk er det rigtig godt til min ømme nakke, som bedre tåler træk og kulde, hvis den er viklet ind i krasse-uld. Derfor må mit nye vintertørklæde strikkes i einband.

Bogen Icelandic Handknits er en af mine favoritter, når det handler om at strikke som i gamle dage. Sjalet her vil tage sig godt ud i einband. Jeg har dog kastet det fra mig før, da jeg fandt ud af at der skal strikkes mønster på både ret- og vrangpinden. Men nu skal det være!! Lige om lidt i hvert fald; det er jo stadig lunt i vejret.

2 kommentarer:

  1. Det er en fin bluse, kan du linke til opskriften eller fortælle hvor jeg kan finde den. Mvh Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Undskyld jeg ikke har svaret dig Gitte, ser først din kommentar nu. Der er et link i teksten, hvis du kører musen hen over opskrift... men du kan også få den her: http://istex.is/prjonabok/Istex_einband.html :)

      Slet