torsdag den 2. oktober 2014

Stjernedrys

Jeg har fået strikket nogle flere stjerner, men droppede at strikke dem i alpaka, da de blev for bløde og plyssede. I stedet bruger jeg mine garnrester i strømpegarn på pinde 2½. Stjernerne bliver ikke helt så store som dem i opskriften; ca. 9,5cm i diameter og 3g. De skal lige blokkes med et strygejern, ellers bliver de lidt klokkeformede (min yngste troede det var små alfehatte jeg strikkede). Men med et kærligt pres og lidt damp, får de den helt rigtige stjerneform. 
Man kan vel strikke dem i de størrelser/kvaliteter man synes passer til guirlanden, afhængigt om den skal hænge i et stort vindue eller på juletræet. I denne størrelse kan de også bruges som bordpynt. Jeg synes de er SÅ søde og dejlig uldne!! Et godt alternativ til det sukkerstivede bomuld, når det skal se nordisk og vinterligt ud.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar