mandag den 13. oktober 2014

Setesdal med hund

Min dejlige hund prøver tit at skabe lidt opmærksomhed når jeg strikker og selvom jeg lige nu strikker i farver der passer godt til pelsen, er huen altså ikke til ham. Han kunne dog godt trænge til at varme sine ører, eftersom jeg klippede alle krøllerne af. Stakkel... nu ligner han en hvalp, men der var begyndt at komme dreadlocks. Han har det nemlig med at få ørerne op i lidt af hvert og når vi er på tur, slæber ørerne hen ad skovbunden mens han snuser rundt. Men det er slut nu - for en tid i hvert fald.

Huen strikker jeg i det gamle mønster fra Setesdal i Norge, opskriften er fra Traditionel strik. Det bliver en lun, blød og tæt hue strikket på pinde 2. Jeg har allerede stikket hul på fingeren med de tynde stålpinde, av av... måske jeg skal strikke med fingerbøl!?


Ingen kommentarer:

Send en kommentar